agencja

Jesteśmy fajną studencką agencją!

Porażka Victoria’s Secret

W tym roku nie odbędzie się pokaz jednego z najsłynniejszych pokazów mody Victoria’s Secret. Stuart B. Burgdoerfer, dyrektor finansowy firmy L Brands, która jest właścicielem tej marki bielizny, wyjaśnił przyczynę zawieszenia show.

Trudności finansowe imperium Aniołków

Powód okazał się dość banalny – od kilku ostatnich lat Victoria’s Secret walczy z poważnymi trudnościami finansowymi, a akcje marki spadły o 28% na początku 2019 roku. Oprócz tego, w zeszłym roku oglądalność show osiągnęła najniższe progi w ciągu całej 20-letniej historii. 

Sylwetka Barbie nie jest już naszą role model

Po 25 latach furory kulturalny fenomen dziewcząt z sylwetką Barbie wyraźnie się zestarzał. Ostatnie przemiany społeczne, zainspirowane przez ruchy, takie jak body positivity, sprawiły, że producent luksusowej bielizny dla kobiet musiał zakończyć promowanie Aniołków Victoria’s Secret. Kiedyś show przyciągało wielomilionową publiczność, zachwycającą się „Aniołkami”, ale teraz widzowie stracili zainteresowanie, ponieważ modelki 90/60/90 przestały być tymi, z którymi się porównujemy. 

Świeży start Victoria’s Secret 

Jakby tego było mało, rok temu marka Victoria’s Secret znalazła się w epicentrum skandalu, związanego z dyskryminacją i nękaniem w miejscu pracy. W związku z tym, gigant bielizny Victoria’s Secret rozpoczyna nowy rozdział swojej historii – marka postara się być bardziej inkluzywna i przemyśli swój wizerunek. 

W ramach rebrandingu „upadłych aniołków” modelki VS zastąpią gwiazdy z rozmaitych dziedzin naszego życia – różnych zawodów, wyznań, sylwetki, koloru skóry i przekonań – tak zwany VS Collective. Wśród ambasadorów VS Collective znajduje się pierwsza transpłciowa modelka Victoria’s Secret, Valentina Sampaio, aktorka Priyanka Chopra, piłkarka i aktywistka Megan Rapinoe, narciarka Eileen Gu, fotografka i dziennikarka Amanda de Cadenet oraz modelki Adut Akech i Paloma Elsesser. Oprócz uczestniczenia w sesjach zdjęciowych i promowania marki w mediach społecznościowych, dziewczyny będą również brać udział w projektowaniu bielizny Victoria’s Secret.

Marka wypowiedziała się na temat przyszłych rozwiązań marketingowych. Będą od teraz podkreślać osiągnięcia kobiet, a nie ich proporcje. Przedstawicielki VS Collective nie będą pozować w bieliźnie, ale pojawią się w podcastach i materiałach marketingowych kompanii.

Victoria’s Secret dla kobiet

Co ciekawe, marka była stworzona przez mężczyzną dla… mężczyzn! Założyciel Victoria’s Secret marzył o butiku, w którym nie będzie miejsca na skrępowania i poczucia dyskomfortu, panującego w latach 70-tych w takich delikatnych na ten czas tematach, jak bielizna.

„Jesteśmy na drodze ku temu, aby stać się wiodącą światową marką, wspierającą kobiet. Musimy przestać myśleć o tym, czego chcą mężczyźni i zacząć myśleć o tym, czego chcą kobiety” — powiedział dyrektor generalny firmy Martin Waters.

Polina Pauliushchyk

polpau@st.amu.edu.pl

Fot: Julia Zając

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin