Marketing od praktycznej strony

STUDIA

Studia

Zadaniem studiów licencjackich jest przygotować cię do pracy zawodowej. Tylko jakiej i gdzie? Sprawdziliśmy w jakich branżach jest jej najwięcej. Wyniki były jednoznaczne: sprzedaż online, agencje marketingowe, media elektroniczne. Znamy się na tym, więc stworzyliśmy Marketing online.

Marketing od praktycznej strony

Marketing online to innowacyjna specjalność realizowana na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu. Jest częścią kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna i obejmuje dwa lata intensywnych kursów i zajęć otwierających przed naszym studentem zupełnie nowe perspektywy.

Nowoczesne sale
multimedialne

Na naszym Wydziale znajduje się profesjonalnie wyposażone studio telewizyjne. Studenci mają do dyspozycji 60 m2  powierzchni, na której znajduje się studio oraz reżysernia.Pomieszczenia wykorzystywane są w trakcie zajęć z formatów video, warsztatu dźwięku i obrazu oraz ścieżek tematycznych. Do dyspozycji studentów oddajemy również przestronne i komfortowe studio radiowe i sale komputerowe.

Zajęcia z ekspertami
branżowymi

Dbamy o to, aby zachować odpowiednią proporcję pomiędzy niezbędną wiedzą z zakresu mediów i marketingu przekazywaną podczas wykładów oraz doskonaleniem umiejętności naszych studentów w salach ćwiczeniowych oraz laboratoriach multimedialnych. Nasza kadra to więc doskonale uzupełniający się zespół badaczy, wykładowców i praktyków, których łączy zamiłowanie do marketingu w jego dzisiejszym wydaniu.

Udział w stażach
i płatnych praktykach

Zapewnimy ci możliwość odbycia stażu w najlepszych agencjach marketingowych, wyjazdu za granicę w ramach programu Erasmus+ czy napisania pracy licencjackiej w ramach projektu The Science Shop. Będziesz mógł też rozwijać swoje zainteresowania i pasje w ramach licznych projektów, organizacji studenckich i w redakcji medialnych.

Mniej teorii, więcej praktyki

W trakcie studiów będziesz mógł studiować między innymi takie przedmioty jak: Warsztat Google, Copywriting, Prawo internetowe, Social media czy Grafika w komunikacji marketingowej. W tak dynamicznym środowisku jakim są marketing i media, wiemy jak ważne jest to, aby przekazywane studentom wiedza i umiejętności były aktualne, oparte na doświadczeniu i możliwe do wykorzystania w praktyce. 

Realizacja projektów
komercyjnych

Jeśli twoje zainteresowania skłaniają cię do wyboru konkretnej firmy – skontaktuj się z nią, a my wesprzemy cię w ubieganiu się o staż w tym miejscu. Będziesz mógł też dokonać wyboru z listy wielu naszych instytucji partnerskich, które wspierają nas w procesie nauczania oraz programie stażowym.

MOŻLIWOŚCI

Kursy
i szkolenia

W takcie studiów będziecie mogli studiować między innymi takie przedmioty jak: Warsztat Google, Copywriting, Prawo internetowe, Social media czy Grafika w komunikacji marketingowej. W tak dynamicznym środowisku jakim są marketing i media, wiemy jak ważne jest to, aby przekazywane studentom wiedza i umiejętności były aktualne, oparte na doświadczeniu i możliwe do wykorzystania w praktyce.

Wywieranie wpływu społecznego


Na zajęciach w formie wykładów i ćwiczeń dowiesz się czym są mechanizmy wywierania wpływu na ludzi i w jaki sposób są one wykorzystywane w marketingu. Zajęcia prowadzi prof. Piotr Pawełczyk.

Wprowadzenie do marketingu on-line


Ćwiczenia z tego przedmiotu mają nauczyć Cię poruszania się po świecie marketingu. Poznasz podstawowe pojęcia, mechanizmy i prawa.

Socjologia Internetu


Na zajęciach z SI dowiesz się w jaki sposób zmienia się społeczeństwo pod wpływem rozwoju nowoczesnych technologii. Podczas konwersatoriów spróbujemy zrozumieć czym jest pokolenie Z, jak smartfon zmienił nasze codzienne nawyki i na ile zrealizowała się wizja przyszłości z Matrixa.

Techniki prezentacji


Te ćwiczenia mają za zadanie uświadomić, że ważne jest nie tylko co? ale i jak? Przedmiot skupia się więc na tym, w jaki sposób zaprezentować swoje pomysły, jak przygotować nowoczesną prezentację i jak w atrakcyjny sposób wizualizować projekty.

Strategia marki


Te ćwiczenia stanowią kopalnię wiedzy i umiejętności na temat przygotowania strategii marketingowej. Ważne jest dla nas, abyś dowiedział się jak robić to w dobie współczesnych mediów i z wykorzystaniem narzędzi online. Zajęcia prowadzi Jakub Kwaczyński.

Warsztat Google


Dowiesz się w jaki sposób działają algorytmy wyszukiwarek i jak działa reklama w Google. Zajęcia prowadzi Agata Stępień.

Copywriting


Internet zmienił nie tylko to co czytamy, ale i jak czytamy. Ćwiczenia mają więc pomóc w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie: jak pisać w internecie, aby przyciągnąć uwagę tych, na których nam zależy? Zajęcia prowadzi Maciej Dobosiewicz.

Prawo internetowe


Dowiesz się jak legalnie prowadzić biznes internetowy, na czym polega ochrona własności intelektualnej w sieci i czym jest (nie)sławne RODO.

Analityka internetowa


Marketing to nie tylko trafione pomysły na to „jak sprzedać”, ale i tabele z danymi. Zdobędziesz kluczowe umiejętności z zakresu analizy danych.

Grafika w komunikacji marketingowej


Internet bez grafiki nie istnieje, w szczególności w dobie Instagrama. Programy graficzne, formaty plików, zasady kompozycji, etc.

KADRA

Kadra
pedagogiczna

Dbamy o to, aby zachować odpowiednią proporcję pomiędzy niezbędną wiedzą z zakresu mediów i marketingu przekazywaną podczas wykładów oraz doskonaleniem umiejętności naszych studentów w salach ćwiczeniowych oraz laboratoriach multimedialnych. Nasza kadra to więc doskonale uzupełniający się zespół badaczy, wykładowców i praktyków, których łączy zamiłowanie do marketingu w jego dzisiejszym wydaniu.

dr Jakub Jakubowski

Socjologia internetu

/ psychologia internetu

prof. Piotr Pawełczyk

Wywieranie wpływu

społecznego

Maciej Dobosiewicz

copywriting

prof. Jędrzej Skrzypczak

Techniki prezentacji

dr Beata Pająk

Psychologia internetu

SAM

Studencka
Agencja
Marketingowa

Uczymy się i rozwijamy, realizujemy własne pomysły i pasje, staramy się być coraz lepsi w tym co robimy – to główne cele Studenckiej Agencji Marketingowej. Agencja powstała w 2017 r. i wspiera studentów projektu Marketing online w rozwijaniu wiedzy i umiejętności z obszaru komunikacji sieciowej. Realizujemy projekty uniwersyteckie w zakresie obsługi marketingowej i public relations. Chcemy też pomagać organizacjom trzeciego sektora w realizacji internetowych projektów marketingowych. Wprowadzamy w życie swoje pomysły i piszemy o nowinkach w tematyce takiej jak social media czy internetowy PR.

Udział w komercyjnych
projektach

Zapewnimy Tobie możliwość odbycia stażu w najlepszych agencjach marketingowych, wyjazdu za granicę w ramach programu Erasmus+ czy napisania pracy licencjackiej w ramach projektu Science Shop. Będziesz mógł też rozwijać swoje zainteresowania i pasje w ramach licznych projektów, organizacji studenckich i w redakcji medialnych.

 

Współpraca z wiodącymi
agencjami

Od początku naszego istnienia naszym priorytetem była integracja Wydziału z poznańskim biznesem funkcjonującym na co dzień w obszarach takich jak: e-commerce, marketing, media czy PR. Stąd pomysł na włączenie instytucji gospodarczych do tworzenia planu zajęć oraz ich prowadzenia. A wszystko w imię założenia, że to przyszli pracodawcy wiedzą najlepiej czego oczekiwać od przyszłych pracowników.

Zdobywanie praktyki
zawodowej

Dbamy o to, aby zachować odpowiednią proporcję pomiędzy niezbędną wiedzą z zakresu mediów i marketingu przekazywaną podczas wykładów oraz doskonaleniem umiejętności naszych studentów w salach ćwiczeniowych oraz laboratoriach multimedialnych. Nasza kadra to więc doskonale uzupełniający się zespół badaczy, wykładowców i praktyków, których łączy zamiłowanie do marketingu w jego dzisiejszym wydaniu.

WSPÓŁPRACA

Instytucje
partnerskie

Od początku naszego istnienia naszym priorytetem była integracja Wydziału z poznańskim biznesem funkcjonującym na co dzień w obszarach takich jak: e-commerce, marketing, media czy PR. Stąd pomysł na włączenie instytucji gospodarczych do tworzenia planu zajęć oraz ich prowadzenia. A wszystko w imię założenia, że to przyszli pracodawcy wiedzą najlepiej czego oczekiwać od przyszłych pracowników.