agencja

Jesteśmy fajną studencką agencją!

Podsumowanie Brains Attack SXO Challenge cz. 2

Kiedy to minęło!? Jesteśmy już za połową projektu stażowego Brains Attack SXO Challenge! W kwietniu miały miejsce kolejne dwa warsztaty, a to oznacza krótkie podsumowanie. Ostatnie spotkania skupiały się na miękkich aspektach pozycjonowania. Czego dowiedzieli się uczestnicy?

Czym jest on page i jaką ma wartość? Miękkie aspekty SEO

Pierwszy kwietniowy warsztat poprowadzili Michał Szylko (Team Lider SEO w Grupa iCEA) oraz Anna Klara Witkowska (SEO Specialist w Grupa iCEA). Spotkanie rozpoczęło się od wyjaśnienia, czym są oraz jak można klasyfikować słowa kluczowe. Następnie uczestnicy zapoznali się z narzędziami znanymi każdemu specjaliście SEO – tj. z Google Keyword Planner, Answerthepublic i Senuto.

Z czasem prowadzący zaczęli przechodzić do coraz bardziej specjalistycznych zagadnień. Wyjaśnili, czym jest kanibalizacja i duplikacja treści oraz jakie kroki należy podjąć, aby ich uniknąć. Po krótkiej przerwie poruszono również zagadnienie klastrowania, strategii pozycjonowania oraz omówiono platformę Google Moja Firma, która również wpływa na SEO.

Najważniejsza część dotyczyła jednak zaplanowania odpowiedniej architektury informacji. To właśnie tego zagadnienia dotyczyło zadanie otrzymane przez uczestników po spotkaniu. 

Wykorzystanie technik SEO w działaniu serwisów internetowych

Marcin Lewicki (Project Manager w Blue Whale Press) oraz Jakub Piechowiak (CEO w Blue Whale Press) podeszli do tematu SEO od bardziej dziennikarskiej strony. Przekazana przez prowadzących wiedza z pewnością przyda się wszystkim, którzy swoją przyszłość wiążą z mediami bądź marketingiem.

Całe spotkanie zostało podzielone na bloki teoretyczne i praktyczne. Rozpoczęło się od krótkiego przypomnienia, czym jest SEO oraz link building. Następnie uczestnicy zapoznali się z różnymi formami treści wykorzystywanymi w pozycjonowaniu oraz zasadami ich tworzenia.

Po omówieniu praktycznego wykorzystania SEO w dziennikarstwie oraz wprowadzeniu reguł prawidłowej budowy tekstu i linkowania prowadzący zaprezentowali narzędzia, z jakich na co dzień korzystają redaktorzy internetowi. Na koniec uczestnicy mogli się wykazać podczas zaplanowanego ćwiczenia i stworzyć tekst dla jednego z portali należących do Blue Whale Press.

***

Przed nami jeszcze dwa warsztaty i wielki finał, w którym wybrani powalczą o staż w Grupa iCEA. Zachęcamy do śledzenia wydarzenia na Facebooku (KLIK) oraz strony projektu (KLIK). Znajdziecie tam wszystkie bieżące zadania i aktualności. 

Olga Halaba

olghal@st.amu.edu.pl

Fot.: Julia Zając

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin