agencja

Jesteśmy fajną studencką agencją!

Podsumowanie Brains Attack SXO Challenge cz. 3. (i ostatnia)

Za nami piąte i szóste warsztaty Brains Attack SXO Challenge! A także wielki finał i wyłonienie zwycięzców (Mateusz Sosnowski i Michał Michalak) na pierwszej w Polsce konferencji o projektowaniu doświadczeń zakupowych klientów. Przypomnijmy sobie, czego nauczyli się uczestnicy podczas ostatnich spotkań ze specjalistami z Grupa iCEA.

User Experience. Projektowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika

Temat piątych i szóstych warsztatów nie dotyczył bezpośrednio SEO, ale przekazana wiedza nadal była silnie związana z pozycjonowaniem. W tajniki UX wprowadziły Paulina Appelt (UX Specialist / Team Leader) oraz Klaudia Pawłowska (Junior UX Specialist), które podczas spotkania z zaangażowaniem wspierały uczestników w wykonywaniu zleconych im zadań. 

Prowadzące przedstawiły reguły projektowania, wzbogacając je o obrazowe przykłady. Opowiedziały o regułach Gestalta i heurystykach Nielsena, a uczestnicy samodzielnie wykonali audyt użyteczności, wskazując wady i zalety wybranych przez siebie stron internetowych. Następnie został omówiony proces projektowania – prelegentki wytłumaczyły, czym jest double diamond, design thinking czy Customer Journey Map. 

Przyszli badacze również mogli znaleźć coś dla siebie. Na warsztatach prowadzące opowiedziały o pracy UX Researchera, który zajmuje się przeprowadzaniem indywidualnych wywiadów pogłębionych, testów użyteczności czy badaniem grup fokusowych.

Narzędzia Google podstawą do skutecznej analityki

Ostatnie warsztaty poprowadził Mariusz Szczerbal (Web Data Analyst), który w jasny sposób omówił temat analityki internetowej. Po krótkim wstępie i wytłumaczeniu, dlaczego odpowiednia interpretacja danych jest istotna na każdym stanowisku marketingowym, uczestnicy sprawnie przeszli do zapoznania się z narzędziami takimi jak: Google Analythics, Google Tag Manager oraz Google Data Studio.

Oprócz praktycznego wykorzystania wspomnianych platform słuchacze zaznajomili się również z zakresem obowiązków analityka internetowego, dowiedzieli się, jakie umiejętności powinna mieć osoba na takim stanowisku oraz czego dotyczą najczęściej popełniane błędy występujące przy okazji analizy danych.

***

Warsztaty dobiegły końca, ale Wy nadal możecie pogłębić swoją marketingową wiedzę! Serdecznie zapraszamy Was do udziału w kolejnych wydarzeniach marketingowych organizowanych na naszym wydziale i nie tylko! Obserwujcie uważnie nasze sociale, żeby być ze wszystkim na bieżąco. 

Olga Halaba

olghal@st.amu.edu.pl

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin