Tegoroczna edycja Brains Attack SXO Challenge trwa w najlepsze. Za nami już dwa warsztaty, a w kolejce kolejne cztery, dlatego warto zrobić krótkie podsumowanie dotychczasowych działań.
11 marca miało miejsce pierwsze spotkanie prowadzone przez Jacka Dziurę (CMO w Grupa ICEA) o strategii skutecznego budowania brandu online.
Odpowiednia strategia to absolutna podstawa przy planowaniu jakichkolwiek działań, a mimo to spędza sen z oczu specjalistom. W końcu to, co pozornie wydaje się najprostsze, w praktyce może okazać się najbardziej skomplikowane. Bez solidnie przygotowanej i dogłębnie przeanalizowanej strategii wszelkie akcje marketingowe mogą spełznąć na niczym, budżet zostanie przepalony, a sami przedsiębiorcy nie będą wiedzieć, w jakim kierunku powinni dążyć ani na co zwracać uwagę w swoich komunikatach.
Podczas warsztatów rozmawialiśmy m.in. o doborze odpowiednich grup docelowych, celach, technikach analizy marki oraz cechach współczesnego konsumenta. Naszą wiedzę mogliśmy sprawdzić w praktyce, dzięki ćwiczeniom, które następnie konsultowaliśmy z prowadzącym.
Pierwszą część projektu zakończyliśmy, odsyłając projekt strategii marketingowej dla dowolnie stworzonego sklepu e-commerce.
We are the SEO. Wprowadzenie do technicznego SEO.
Drugie warsztaty odbyły się 25 marca i tym razem zostaliśmy wprowadzeni w tajniki technicznego SEO. Prowadzący – Michał Ziach (Head of Polish Executive Department w Grupa ICEA) oraz Piotr Wicenciak (Team Leader SEO w Grupa ICEA) – w przystępny sposób wzbogacony o liczne study case’y opowiedzieli nam o pozycjonowaniu stron.
Choć temat dla wielu z uczestników był całkowicie nowy, z zaciekawieniem słuchaliśmy m.in. o crawlowaniu stron czy Web Core Vitals, czyli zestawie dobrych praktyk, do których zdaniem Google powinniśmy się stosować przy prowadzeniu serwisów.
Całe spotkanie zostało podzielone na kilka etapów, a po każdym z nich mogliśmy utrwalić naszą wiedzę dzięki krótkim testom zorganizowanym przez prowadzących.
***
Pamiętajcie, żeby na bieżąco obserwować wydarzenie na Facebooku, na którym zamieszczamy szczegóły o kolejnych spotkaniach:
Obserwujcie również stronę Brains Attack – to tu znajdziecie informacje o czekających Was zadaniach:
Olga Halaba
olghal@st.amu.edu.pl
fot. Klaudia Świergiel